h1

Uusi Suomi -blogien mainokset ärsyttävät

tammikuu 21, 2009

Uuden Suomen ja Vuodatuksen blogipalveluissa on ärsyttävästi mainoksia. Koska bloggaajat saavat tuotoista osansa?

Pidän tällä hetkellä neljää blogia. Kaksi niistä (Musta tuntuu ja Kalevanpojat) on wordpress.com-palvelussa, joka on maksuton ja mainokseton. Aikaisemmin päätoimitin myös Perkeleen periskooppia blogger.comissa, joka jakaa nämä ominaisuudet, mutta oli muuten kömpelömpi.

Sanaleikkiblogia (ja aiemmin Tähti-roolipeliin liittynyttä Atsipoppaa-blogia) ylläpidän vuodatus.netissä. Se oli aiemmin ilmainen ja mainokseton, mutta sai sitten Google-mainoksia, jotka vielä siedin, koska niillä rahoitettiin palvelun ylläpitäminen. Sitten Alma Media osti Vuodatuksen ja nyt sinne on ilmestynyt mm. erittäin ärsyttäviä kommentteihin pistettyjä mainoksia, joita ei voi poistaa. Mainosrahat käärii Alma, varsinaisen sisällön tuottava bloggaaja ei saa mitään.

Vielä ärsyttävämpiä ovat kuitenkin Uuden Suomen blogien (kuten tämän blogin rinnakkaisversio) mainokset. Valtavia, rumia ja teknisesti kömpelöitä autojen tai matkapuhelinten mainoksia välkkyy tämänkin kirjoituksen ylä- ja alapuolella. Kirjoitin jossain vaiheessa sanaleikkejä Hesarin huumoriblogiin. Siellä on sama tilanne, mutta bloggaajille maksetaan.

Tuntuu typerältä tuottaa ilmaiseksi sisältöä Alma Medialle ja Niklas Herlinille. Uuden Suomen hyvinä puolina voi pitää, että saan uusia minulle tuntemattomia lukijoita ja että ainakin kolmesta blogimerkinnästäni on myös uutisoitu sivustolla. Se on mielekästä synergiaa. Ilmainen mainostaminen ei ole.

(Toki voidaan kysyä kuinka mahtavaa journalismia on blogimerkinnän uutisointi. Ja voidaan arvailla tuleeko tästä merkinnästä uutista. Aikaisemmat uutiset: Mike Pohjola oikaisee, Mitä sähköinen kirja voi muuttaa?, Töhrytappelu täydessä höyryssä)

Ehdotan, että mainokset poistetaan kokonaan tai sitten valtaosa blogien mainostuloista jaettaisiin kirjoittajille suhteessa heidän blogiensa saamiin osumiin. Muutoin US- ja Vuodatus-bloggaajat väsyvät ja siirtyvät blogipalveluun, joka on sekä ilmainen, että mainokseton.

One comment

  1. Alkaa minun todistukseni on kova, mutta täytyy alkaa sanoa kaikille, että herra Primo Samarkand henkilökohtainen avustaja Wema laina yritys on rehellinen mies ja nainen itse rouva Wema Sundas joka on myös varustettu somers kuin hänen toinen nimi, joka on ainoa omistaja lainan yritys oli Mr. Primo on hänen henkilökohtainen avustaja on paras, koska hän on oikeasti nainen, jotka ovat tulleet verkossa hänen Laina tarjous pyyhkiä aina kyyneleet kaikille. Ennen kuin eteenpäin, mitä tehdä minulle luoda tällä kertaa ulos arvokas ja kiireinen aika kertoa koko maailmalle tästä todistus siitä, että minulle tapahtui tämä laina yritys tai miten sain lainaa kyseisen lainan yritys, minä haluan sinun kaikki tietää, että olen USA: n kansalainen, ja minun nimet ovat Luz. E. Morales. Koska tämä ilmoitus on pelastaa miljoonia ihmisiä tässä maailmassa jätämme tänään. En tarkoita niitä, jotka tarvitsevat lainaa pikaisesti nyt tai jotka ovat rahoitusvelat vaan kaikki nykyiset ihmisille, jotka lähtevät maan päällä, koska kukaan, joka on yli lainan laina on tarkoitettu rikkaiden ja köyhien. Koska olen opportuned on erittäin hyvää työtä täällä on USA, kanssa, että Job olin lähdössä mukavasti, etten pystynyt nostamaan paljon varoja palkkani rakentaa hyvä talo, saada hyvä auto ja investoida-tapauksessa päätän lopettaa hallituksen työtä. Syynä tähän oli, koska en voi vain alkaa säästää paljon rahaa kuin jos yritän tehdä sen, se vie minut vuosia on suuria varoja tehdä tai toteuttaa suunnitelmia, jotka olen itselleni ja perheelleni. Mutta lainan saan kaikki unelma arkistoidut pyytämällä suuren summan dynaaminen, hyvämaineinen ja rekisteröity laina yhtiö kollega Wema laina yritys oli pyysin lainan määrä $ 150,000.00 saan unelma-auto ja investoida minun liiketoiminnan ja tämä laina yritys on lista kesto on 25 vuotta, joka menin ja ehdot lainan laskettu minulle, joka oli myös sopiva sellainen henkilö kuten minä, jotka ansaitsevat vain 1200 dollaria kuukaudessa. Olen niin onnellinen, koska olen todella ollut internetissä viimeiset 3 vuotta yrittää nyt hakea lainaa rekisteröity laina yritys, joka ei repiä minua pois minun rahaa aivan kuten kaksi teki minulle ja vaimolleni viime vuonna joka todella teki meistä omistaa enemmän velkaa jälkeen menettää summa $ 14,500.00 huijaus lainaa yrityksille internetissä, koska paikallinen pankki täällä on kieltänyt meitä me saada tällainen valtava määrä lainaa niitä, mikä sai minut myös vannoi koskaan hakea lainaa verkossa uudelleen , Mutta tänä vuonna olin menossa läpi verkkosivuilla tarkoitin viesti tämän lainan yrityksen Nigeriasta {tiedän kaikki on ollut huijatuksi ennen nyt kuin minulle, tämä maa on täynnä huijareita, jotka voi koskaan myöntää lainoja, mutta aina sen jälkeen, kun rahaa kertomalla valheita ja mitä ei ole lainassa liiketoimia, mutta tulee se teille kaikille, että lukee läpi tämän todistukseni ja ilmoituksesi tähän lainaa yritykselle, että he ovat hyvämaineisia, kun rouva Wema Somers soitti minulle puhelimessa itselleen, että hän on pohjainen ja sijaitsee Nigeriassa, halusin lopettaa liiketoimen kaksi huijarit että huijatuksi minut oli Nigeriasta. Mutta minun ihana vaimo antoi tämän naisen korviaan kertoa hänelle asioita, joita hänen pitäisi tietää, että se, että on olemassa paljon huijareita tässä maassa ei tehdä niistä yksi, että hän on toimitusjohtajana tämän lainan yritys, joka hänen pitäisi miellyttää vain mitä on pyydetty vaimoni, että Jumalan nimi hän vakuuttaa meille, että me saisimme lainan määrä kyseessä sen jälkeen, mitä on pyydetty meistä on tehty. Olen myös sanonut vaimolleni EI! Että tämä voisi olla toinen huijaus, mutta minun ihana vaimo sanoi, että jotain sisällä hänen on kertoa hänelle, että tämä ei ole huijaus, että meidän pitäisi antaa tämä nainen tutkimuksessa. Ja meidän unelma lainan saanut rouva Wema Laina yrityksen ja olin itse yllättynyt siitä, että on laina yritys kuin Wema lainoja niin korruptoitunut maa, joka on niin täynnä huijauksia} Ja minä ja vaimoni lähetimme hakemuksen niitä ja olla kärsivällinen kuulla heitä ja myös potilaan läpi lainan prosessi. Vilpittömästi kuin kerron tämän maailman nyt, olen edelleen hyvin yllätys, että sain lainaa verkossa ja esimerkiksi maan huono nimiä internetissä. Tärkein syy lisää, miksi olen väsynyt koko voisin jakaa tämä maailma on yrittää varmistaa, että ihmiset tarvitsevat eivät hae lainaa huijareita verkossa vaan Wema lainoista yksin, koska ne ovat ainoa henkilö, joka on pystynyt todistaa minulle ja niin monet muut ihmiset ympäri maailmaa, että he ovat Jumalan pelkäävät, Kunnolliset, dynaaminen ja totuudenmukaista myöntää lainoja köyhille ja rikkaille, jotka tarvitsevat enemmän varoja perustaa. Jos joka etsii laina lähettämällä sähköpostia seuraavaan sähköpostiosoitteeseen: mrswemaloans@rocketmail.com. saada lainaa, et tehdä mitään virhettä ollenkaan olet oikealla tavalla.



Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

