
Seikkailupeli
28 joulukuun, 2007Olen iltapuhteinani suunnitellut fantasiaseikkailuun keskittyvää lautapeliä. Tarkoitus on, että siinä saataisiin nuoruuteni roolipelikokemusten hyvät puolet (tunnelma, jännitys, seikkailu, tutkimusmatkailu) ilman huonoja (sääntötaulukot, tunteja kestävät taistelut, nopanheittorumbat, jäsentymättömyys).
Taiat, taistelut, hirviöt, aarteet, kartat sun muut alkavat nyt olla testauskunnossa. Nimi vielä puuttuu. Alunperin sen piti olla Myrskyn sankarit, mutta irrotin sen Myrskyn ajan maailmasta, joten jotain uutta pitäisi keksiä…
Eiks nopanheittäminen oo ensisijaisesti lautapelien, ei roolipelien juttu? Vai oonko vain jumittunut kimbleen?
Mulla loputon, pointiton nopanheittely yhdistyy D&D:n taisteluihin ja Monopoliin. Kivaa nopanheittelyä on toki myös tarjolla sekä rooli- että lautapeleissä. Mut oikeastaan olen sitä mieltä, että valintojen tekeminen on lähes aina pelissä kivempaa kuin pelkkä arpominen, vaikka valinnat tekiskin arvottujen vaihtoehtojen välillä.